E-mails die verzonden worden vanaf je Plesk server(s) worden betrouwbaar gezien wanneer deze voorzien is van DKIM. Wij vertellen je in deze blog: hoe je op je Plesk server DKIM aan kunt zetten dit op de gewenste Plesk pakketten kunt instellen de DKIM DNS records kunt toevoegen aan de DNS zone via onze Portal DKIM
Service categorie: E-mail
Misbruik uitgaande e-mail voorkomen
We zien regelmatig dat een server op een zogenaamde zwarte lijst komt te staan omdat een klant onbedoeld spam heeft verzonden. Niet alleen levert ons dit veel werk op, maar als klant heb jij en andere klanten hier last van omdat een Gmail/Hotmail/Office365 legitieme mails kunnen weigeren. Soms kan het zelfs gebeuren dat een server
Mijn e-mail doet het niet
Wanneer je geen mails kan versturen of ontvangen, dan heeft dit in de meeste gevallen te maken met incorrecte mailinstellingen. Om de mail weer werkend te krijgen hebben wij een stappenplan opgesteld welke je binnen maximaal 20 minuten kan doorlopen. Ga naar onze mail instellingen tutorial.
Mail instellen
E-mail instellen Uw e-mail kan alleen mails ontvangen en versturen als u de juiste gegevens hebt ingevoerd bij uw e-mail instellingen. Zonder de juiste informatie is het lastig om uw e-mail te gebruiken. Daarom geven wij u graag de juiste informatie voor het instellen van uw email. Welk email programma u gebruikt doet er
Verzonden mail wordt geweigerd
Helaas komt het wel eens voor dat e-mail niet aankomt bij de ontvanger. De oorzaak is niet altijd gelijk te achterhalen en kan meerdere oorzaken hebben. Hieronder de meestvoorkomende oorzaken … en oplossing! Mocht u hierna nog steeds problemen ondervinden dan kunt u eens proberen om gebruik te maken van bijvoorbeeld de Mail-Tester dienst op
SPF record LinQhost
Om er zeker van te zijn dat u geen problemen heeft met het versturen van uw e-mails, is het belangrijk dat uw SPF records op orde zijn. Wat is een SPF record? SPF staat voor Sender Policy Framework. Het SPF record geeft aan welke servers namens uw domeinnaam e-mails verzenden. Met dit record bepaalt de
Instellen e-mail G Suite (Google) en Office 365 (Microsoft)
Aangezien elk beheerpaneel nét even anders werkt, laten wij u graag zien hoe u binnen de LinQhost Portal op de juiste manier de e-mail van G Suite (Google) en Office 365 (Microsoft) instelt. Algemeen Wanneer u gebruik gaat maken van één van de bovenstaande diensten, dient u met ten minste twee zaken rekening te houden:
E-mail werkt niet in Outlook 2016
Wij horen van verschillende klanten dat het niet lukt om Microsoft Outlook goed te configureren. Na enig onderzoek is gebleken dat dit ligt aan een specifieke instelling binnen Microsoft Outlook. Bij de geavanceerde instellingen van het e-mailaccount dient de optie “Root folder path” (of in de Nederlandse variant “Pad van de hoofdmap“) ingevuld te worden.
E-mail migreren met ImapSync
Bij het verhuizen van uw website naar LinQhost is het overzetten van de websitebestanden en databases geen probleem. Wanneer het gaat om uw e-mail wordt dit al wat lastiger. Hier volgt een stappenplan om ook uw e-mail via imap te migreren naar uw nieuwe mailomgeving bij LinQhost. Het uitvoeren van dit stappenplan is geheel op
DKIM: Instellen HPW
E-mails die verzonden worden vanaf je HPW server(s) worden betrouwbaar gezien wanneer deze voorzien is van DKIM. Wij vertellen het hoe-en-waarom in deze blog: Hoe je op je HPW server DKIM aan kunt zetten via onze Portal Hoe je de DKIM DNS records kunt toevoegen aan de DNS zone via onze Portal Hoe je de